Menzil Artırıcı Çözümüyle BMW i3 Concept Coupe
Alman üretici, Cenevre’de BMW i3
Concept Coupe’nin Avrupa prömiyeri gerçekleştirilirken, aynı zamanda BMW
i8 Concept Spyder da ziyaretçilere tanıtılacak.
Elektrikli mobilitenin temel
unsurlarından biri olarak otomobil menzili ve şarj yapısı sıklıkla
tartışılan konuların başında gelmektedir. BMW i3 ise, eDrive motoru ile
tipik bir işe gidiş geliş kullanımında akünün yalnızca iki ya da üç
günde bir şarj edilmesini gerektirecek şekilde tasarlanmıştır. Bu da 130
ila 160 kilometrelik bir menzile karşılık gelmektedir. BMW i3′te yer
alan çekiş sistemi ve diğer tüm otomobil işlevleri, özel olarak
geliştirilen yüksek gerilimli lityum iyon akü ile çalışır. Bu akünün en
temel özelliği enerji çıkış ve dolayısıyla sunduğu menzildir. Akü aynı
zamanda günümüzün akülerinin genel sorunu olan sıcaklık
dalgalanmalarından daha az etkilenir.
BMW i3′ün tasarımında öncelik
verilen diğer bir konu, çeşitli sürüş modlarıyla menzil %25 oranında
artırılırken, otomobilin elektrikli bileşenlerinin enerji tüketiminin
azaltılması oldu. Dünyadaki tamamen ağ bağlantılı ilk elektrikli araç
olan BMW i3, sürücülere otomobilin menzili konusunda düzenli olarak
gerçeğe yakın tahmini hesaplamalar sunar. Sürücüler, gidecekleri yerin
yakınında bulunan şarj istasyonlarını istedikleri zaman sistem üzerinde
görüntüleyebilir ve düğmeye bir kez basarak istasyonda rezervasyon
yaptırabilirler.
Buna ek olarak, dönüş yolculuğu
için ya da başka bir varış noktasına ulaşmak için otomobilin ne kadar
süre şarj edilmesi gerektiği bilgisi sistem tarafından sürücüye
bildirir. Sürüş menzilini yaklaşık 300 kilometreye çıkaran bir menzil
artırıcı da isteğe bağlı olarak sunulmaktadır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder